Köpvillkor

Köpvillkor

Webbbutiken My Cup UF förbehåller sig för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

Pris

I priserna ingår moms. Minsta ordervärde är 50kr.

Leveranser – Leveranstid

Fraktkostnaden tillkommer som en engångskostnad med ett fast pris på 52kr. Normal leverans av varor inom 7-10 dagar (ej lördag,söndag och andra helgdagar) Vanligtvis sker våra leveranser som paket  med Posten. Vi tar inget ansvar för postens leveranstider och/eller hantering. Bor du i Växjö eller i närheten finns möjlighet att ombesörja fraktfri leverans.

Betalningsalternativ

De betalningsalternativ som finns på denna sida är swish och genom insättning på vårt företagskonto.

Betalning till bankkonto/ swish

Väljer du att betala till bankkonto eller med swish, maila då din beställning till ufmycup@gmail.com och genomför alltså inte köpet direkt i butiken. Ange i ditt mail artikeln/artiklarna och antalet varor du beställer. Du betalar då i förskott. Det är viktigt att du i din betalning anger ditt namn.

Avgifter

Webbutik My Cup UF redovisar priser inkl. moms. Inga övriga skatter eller avgifter (förutom frakt) tillkommer vid beställning.

Återbetalning

En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, person-konto eller bankgiro. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej öppnad, förstörd eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid önskan av ångerrätt och öppet köp. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Webbutik My Cup UF förbehåller sig rätten att i det fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Webbutik My Cup UF förbehåller sig rätten att i det fall returen skett felaktigt dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstår från återbetalning av varans värde. Webbutik My Cup UF löser inte ut returnerade produkter via postförskott.

Reklamation

Enligt konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Webbutik My Cup UF kommer bara vara tillgänglig till Maj därför sker senaste reklamation i slutet på April. Webbutik My Cup UF tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten samt att produkten måste vara i obruten förpackning. Skulle varan vara skadad eller felexpiderad( obruten förpckning) när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt återgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan.

En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer ARN:s rekommendationer.

Sekretess och säkerhet personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Webbutik My Cup Uf kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss.

Leveransförsening

Är varan slut i lager får du besked ang. detta inom fem dagar. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.